
'دروازه جهنم'؛ عمیقترین چاهی که تا کنون حفر شده
شبهجزیره کولا در قلب مدار قطب شمال شبیه رویا است، با دریاچه و برف و مه و غبار. اما یک ساختمان متروک این همه زیبایی طبیعی را خراب کرده. این ساختمان روزگاری، در دورانی که روسیه شوروی بود، یک مرکز تحقیقات علمی بوده. درست وسط ساختمان، روی زمین بتنی، یک درپوش فلزی بزرگ به چشم میآید. درپوشی زنگزده که با پیچهایی زنگزده به زمین دوخته شده.
میگویند اینجا دروازه جهنم است.
اما در حقیقت چاه حفاری کولاست، عمیقترین چاه ساخته بشر و عمیقترین حفره مصنوعی کره زمین. چاه دوازده کیلومتری کولا آنقدر عمیق است که محلیها قسم میخورند ضجه اهل جهنم را میشود از تهش شنید.
مهندسان و کارگران شوروی سابق بیست سال مشغول حفر این چاه بودند. یکسوم پوسته کره زمین پایین رفته بودند و دو-سوم به گوشته (جبه) مانده بود که شوروی از هم پاشید و حفاری متوقف شد.
حفره ی موسوم به «The Deluxe Mystery Hole»...
ما را در سایت حفره ی موسوم به «The Deluxe Mystery Hole» دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 666 تاريخ: شنبه 25 خرداد 1398 ساعت: 22:58